det här med att titta folk i ögonen...

...och ljuga en rakt i ansiktet. Att borra rakt in i någon annans ögon och bara luras, säga saker som är osanning och saker som totalt är utanför ramen inom det som är sant. Vad är det som driver vissa människor att skära andra människor så djupt med en kniv i själen?.

...att titta någon djupt in i ögonen och säga att "du är drömkillen/drömtjejen för mig" eller "du är en person som jag alltid letat efter" eller så har vi klassikern "du är den enda jag öppnar mig och berättar detta för", vad ger detta den andra personen om det är en helt befängd osanning?

...sedan har vi dom som ljuger och skapar osanning om sig själv, om vad dem gör, vad de har.. ja ni vet, ljuger om hela sitt liv. Detta bottnar i ett konsekvent och kroniskt dåligt självförtroende, att inte våga säga sanningen om sig själv, för att man är rädd att människor i ens närhet inte ska tycka om en om man håller sig till den delen av skalan som är sann.

...vi behöver inte ljuga om oss själva, jag lovar, vi blir omtyckta ändå, för dem vi är. Alla människor har vi olika förutsättningar, olika fallenhet, olika erfarenheter och olika fysiska och psykiska medel att ta oss fram i livet. Vi måste acceptera detta, det kan inte vara så att vi accepterar att det finns vissa människor som är så rädda för att visa vem de egentligen är, att de ständigt måste ljuga om sig själva.

...vi måste vara öppna för varandras olikheter och skillnader och acceptera att vi alla är inte lika.

...vi måste puscha och säga saker till varandra som för oss framåt, inte tjata om en massa gammalt som har gått snett som gör att vi blir förda bakåt och stannar vid rödljuset.

...ge oss varandra de gröna ljusen istället, gläds åt det som vi olika individer är bra på och lägg fokus på det och ge stopptecken till er själva vid att lägga fokus på det negativa

...visa varandra att vi inte behöver ljuga om de vi är, för jag lovar, det behövs verkligen inte.

Baj o sånt!
/Jange!

Kommentarer
Postat av: Sussi.

Bland det bästa jag någonsin läst i en blogg...Otroligt bra & vackert skrivit...Du är en intressant själ vet du de Marcus...^^

Kram/Sussi

2010-08-02 @ 09:24:32
Postat av: Anonym

2010-08-02 @ 09:25:14
Postat av: Cissi

Jag hade glömt av att du hade en blogg.. Så här har jag massor att läsa.. Bra skrivet!

2010-08-05 @ 10:09:41
Postat av: Jessica

Hehe tack, jag försöker! ;)

2010-08-05 @ 22:27:51
URL: http://fliiingan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0