acceptera..

ojoj här har jag ett nytt ord som på senaste tiden har fått en helt ny innebörd, eller kanske inte innebörd, snarare ett starkare värde. Jag har accepterat en hel del saker med mig själv. Jag måste acceptera att jag inte kan leva för andra längre, utan att jag måste och lever för mig själv, för min egen skull. Att leva genom andra är inte ett alternativ längre, så mycket jag har missat genom livet för att jag har levt så, men sen o andra sidan så väntar hela tiden nya och underbara upplevelser för mig då jag ser livet ur en helt annan synvinkel.

Jag accepterar att det finns tillfällen då jag också kan vara nere och ha slut på energi, visst att jag är en väldigt positiv människa och söker det fina och glada i allt, men jag måste acceptera att jag också är människa och inte klarar av hur mycket som helst, att det finns en gräns för mig också. Det känns skönt att kunna säga det till folk och att säga det till mig själv och påminna mig själv om det. Det har jag aldrig riktigt kunnat göra innan förrän nu och det är en skön känsla.

Jag accepterar också att för att jag ska kunna älska andra personer så måste jag kunna älska mig själv först, jag måste känna säkerheten i mig själv, att jag inte behöver bekräftelser från andra för att jag ska kunna känna glädje utan att jag måste kunna känna den glädjen genom mig själv, att veta att jag själv är bra, att jag inte gör saker och ting för andra hela tiden, utan att jag gör saker för min egen skull. Jag är påväg dit och insikten jag har fått om detta är helt underbar.

Min kväll idag har både varit riktigt mysig och mindre bra, men det löste sig tillslut och nu känner jag ett inneboende lugn finare än dimstrimman över vägen en härlig vindstilla höstmorgon. 

Jag har bllivit stoppad av polisen två gånger nu på väldigt kort tid och fått blåsa, vad är det en härlig påminnare om?=)... det finns en mening med allt och saker och ting attraheras till mig, till oss människor, vare sig vi vill det eller ej, men vill jag att det ska ske positiva saker så ser jag till att ändra mitt synsätt, på riktigt, med hjärtat och inte bara ytligt, så kommer de till mig. Även fast jag släpper kontrollen och visar tillit.
What a wonderful feeling!!!!

Jag gillar dessa bilderna kan jag ju säga!


Tagna av mig för mig;)

Baaj o sånt!
/Jange
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Välskriva och välvalda ord, du tycks ha blivit så djup! :) Eller du låter din djupa sida komma fram lite mer kanske. ;) Intressant att läsa. :) Superfina bilder också. :)

2010-10-13 @ 23:45:55
URL: http://fliiingan.blogg.se/
Postat av: Jessica

sv: tagit bort alla murar och skal? Hur menar du då? :)



Med mig är det bara fint. :) Hoppas allt är bra med dig också.

2010-10-14 @ 23:19:26
URL: http://fliiingan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0