ärlighet i massor..

...det snurrar runt i huvudet på mig, men jag känner att det mer och mer börjar falla på plats och jag känner mig mer avslappnad överhuvudtaget i livet. Jag trivs verkligen i min tillvaro nu, mer än vad jag någonsin har gjort. Trots att det är mycket som är förvirrande så trivs jag och är mycket mer tillfreds med mig själv. Jag har gått omkring och sagt och trott att jag har varit ärlig, att jag är en ärlig människa. Ja det kanske jag har varit, fast mot andra.. INTE mig själv. Jag har då glömt mig själv och med detta tappat respekten för mig själv. Bara tänkt på andra, att jag måste var ärlig mot andra, men mig själv har jag satt i skymundan.

Att jag nu har totalvänt, att jag är ärlig mot mig själv och ärlig mot mig själv gentemot andra är en helt ny insikt, men det är så totalt underbart. Det är så många stenar som har tyngt, som bara försvinner och avslappningen bara ökar och säkerheten i mig själv bara ökar. Jag blir inte dömd när jag är ärlig om mig själv. Och skulle jag bli det av någon så är det i den personen det hela ligger, inte hos mig.

Denna helg har varit en helg i den sunda energins tecken.. och ärlighetens.. det är så mycket som händer med mig själv och min omgivning när jag kan släppa mitt försvar och visa mig för den jag är.
Att köra bil 100 mil ToR är rätt krävande, men den energin och den härligt sunda känslan av närhet det ger mig att vara där jag är efter 50 mil enkel resa går inte att mäta i jämförelse.

Jag är tacksam för att DU finns och för att du, du, du, du, du, du, du, du, du, du, du.....finns men framförallt är jag tacksam för att jag själv finns!

Att få ha känslan att kunna vara ärlig och växa genom detta i mig själv är helt underbart. Det som är mindre underbart är att tro att jag genom andra kan växa som person, det är inte något som är underbart överhuvudtaget, men det är något som har lämnat mitt liv och så är det bara. Me like!

Nu lever jag, ja det gör jag verkligen och jag kommer att lära mig hur jag gör det mer och mer för varje dag, jag har så mycket att uppleva nu och den är en härlig känsla.

Jag ska bara ta det lugnt, lära känna mig själv, inte ta 7 milakliven direkt, utan ett steg i taget. Det får ta sin tid och tid har jag. Den tiden kommer att användas på ett mycket bättre sätt än hur jag har använt min föregående.

Baj o sånt!
/Jange





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0