jag skulle kunna...

just nu är det så mycket jag skulle kunna göra.

..jag skulle kunna fly känslorna som jag brukade göra
..jag skulle kunna helt tappa min tillit till allt och andra
..jag skulle kunna känna att nu har jag fått peppar på kvarnen att jag inte duger
..jag skulle kunna.....

Men ikke! Rent krast när jag läser igenom det ovanstående så ser jag direkt det logiska att det fungerar absolut inte och jag är så glad att jag är medveten om mina gamla invanda beteende. Det är då jag kan och gör något åt dem, för att jag själv ska må bra.

 Jag har en hel del jag måste göra för att se vad är det jag vill med mitt liv, vem är jag?. Jag måste hitta mig själv. Jag har fått så mycket verktyg, som jag använder dag ut och dag in och jag är väldigt tacksam från alla de håll dessa verktyg har kommit ifrån. Jag måste hitta mig själv och leva för min egen skull innan jag kan leva med någon annan. Det kanske tar 2 månader eller 2 år, jag vet inte. Det enda jag vet är att var sak har sin tid och jag har tillit till att saker och ting kommer att ske.

Det finns en mening med allt.  

Jag läste i en bok idag något som är så himla sant. "Ett vanligt tema på många kurser och konferenser är förändring i alla dess former. Vi har väldigt lätt att se behovet av att andra behöver förändra sitt tänkade och vi utgår från att vårt eget tänkade är optimalt" (N. Simonson "Varför mår vi så dåligt när vi har det så bra" 2009)
En fruktansvärt läsvärd bok.

Mitt eget tänkande är inte optimalt och sören vad tråkigt det hade varit om det hade varit så. Jag vill utvecklas och lära mig nya saker och tankesätt, jag får nya varje dag och det är väldigt sunt.

Nu ska jag snart till mina två fristader för att gaina energi. Det behövs!

Baj o sånt
/Jange

Kommentarer
Postat av: Cissi

Hej vännen!

Hur e det med dig?känns som du är i verkligen tankarnas tecken.. djupa tankar dessutom.

Om du vill prata så finns jag alltid här..



kraaam

2010-10-26 @ 15:35:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0